.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر کل دامپزشکی استان هشدار داد :
واردات جگر بدون مجوز از دیگر استانها به مازندران؛ ممنوع
شمال نیوز : رضوانی تاکید کرد : به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب کنگو با مصرف جگر آلوده , با واردات هرگونه جگر از استانهای دیگر به مازندران خارج از شبکه نظارت های دامپزشکی بشدت برخورد می شود .....
واردات جگر بدون مجوز از دیگر استانها به مازندران؛ ممنوع

شمال نیوز : مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت : واردات هرگونه جگر از استانهای دیگر به مازندران خارج از شبکه نظارت های دامپزشکی تخلف است و با عرضه کنندگان آن برخورد می شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از صدا و سیما ،  رضوانی با اشاره به افزایش مصرف جگر در ماه مبارک رمضان  افزود : با  افزایش مصرف جگر در ماه رمضان و تامین نشدن نیاز استان با کشتارهای داخلی ، با مجوز و تحت نظارت دامپزشکی استان ، جگر منجمد از برخی استان ها وارد می شود.

وی تاکید کرد : به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب کنگو با مصرف جگر آلوده , با واردات هرگونه جگر از استانهای دیگر به مازندران خارج از شبکه نظارت های دامپزشکی بشدت برخورد می شود .

مدیرکل دامپزشکی مازندران ادامه داد , مصرف کنندگان گوشت قرمز  به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو ، لازم لاشه دام ذبح شده ۲۴ ساعت و جگر، قلوه، قلب و شش‌ها  ۴۸ ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری و بعد مصرف شود.

رضوانی در ادامه از بکارگیری 1364 بازرس ثابت و سیار برای نظارت بر عرضه فراورده های دامی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت :  ۳۱ گروه ثابت با ۱۸۹ بازرس و ۳۱ گروه سیار با ۶۵۱ بازرس بر نحوه فعالیت مراکز عرضه و فروش محصولات دامی استان نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازرسان دامپزشکی با سرکشی از جگرکی‌ها و قهوه خانه‌های استان تلاش می‌کنند تا سلامت مصرف کنندگان را تامین کنند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با شماره ۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها با شماره ۳۳۳۴۲۳۹۱ و یا با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

طرح نظارت بهداشتی بر فراورده‌های دامی ویژه ماه مبارک رمضان از پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز  و تا ۲۷ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

رضوانی با بیان اینکه ۱۱ کشتارگاه استان به دستگاه پیش سردکن مجهز شدند، افزود: تعطیلی سه کشتارگاه سنتی که به دستگاه پیش سرد کن مجهز  نبودند در دستور کار قرار دارد و این واحدها بزودی بسته می‌شوند.

 ۲ کشتارگاه صنعتی در شهر‌های ساری ، بابل، دو کشتارگاه نیمه صنعتی نور و عباس آباد و کشتارگاه‌های سنتی آمل، چالوس، نوشهر، عباس آباد و رامسر  فعال هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.218 seconds.